it-support - helpdesk

IT-support konsulent

Find erfarne IT-supporter på alle niveauer via Avenida.

Brug for en specialist?

Ring til os

Eller brug formularen, så kontakter vi dig

Avenida kunde forside

Vores erfaring, netværk af specialister og forfinede match-service er ikke kommet over-night. Vi har brugt årtier på at øve os. I dag mener vi, at vi er hundredmetermester i at finde de helt rigtige faglige kompetencer til et hvert IT-projekt.

Det skal du selvfølgelig ikke bare ukritisk acceptere som et faktum. Beskriv jeres projekt og hvilke kompetencer I mangler på holdet, så vil vi gerne prøve at bevise ovenstående påstand.

Det er helt uforpligtende og gratis for jer at modtage CV’er fra dygtige IT-supportere, der matcher jeres beskrivelse og behov.

Rollen som IT-supporter

En IT-supporter er frontlinjen en virksomhed har, når der opstår tekniske problemer med software eller hardware. Derved også den der har den direkte kontakt med kunder eller medarbejdere i virksomheden.

En bred forståelse for IT koblet med gode kommunikationsevner er nogle af de spidskompetencer vi lægger vægt på, når vi matcher konsulenter til denne type opgaver.

Brandslukning

Der kan selvfølgelig også være nogle planlagte opgaver som udføres af en IT-supporter, men hovedparten vil nok betegnes som brandslukningsopgaver. Det er vigtigt at kunne trives med en arbejdsdag, du ikke helt ved, hvad vil byde på, når du vågner om morgenen.

Nogle af de vigtigste egenskaber der betegner en god IT-supporter

  • Analytisk
  • Gode kommunikations- og formidlingsevner
  • Bred forståelse for IT
  • Omstillingsparat
  • Effektiv – hurtig brandslukning
 

Typiske opgaver som IT-supporter

IT-support er en bred stillingsbetegnelse og kan også være delt op i levels som beskrevet længere nede. Opgaverne du kan blive stillet som IT-supporter kan derfor også spænde vidt, men her er nogle af de mest typiske.

  • Fejlsøgning er unægtelig en stor del af at være IT-supporter og det kan både omhandle software- som hardwarefejl.
  • Kommunikation med slutbruger – vejledning og information. Det kan være via servicedesk, telefon eller e-mail.
  • Udarbejdelse af dokumentation/brugervejledninger.
  • Installation, opgradering eller migrering af diverse systemer/platforme.
 

Opgaverne kan varigere en del fra virksomhed til virksomhed. Vi sørger selvfølge for at finde den it-support konsulent der har de kompetencer der lige præcis matcher jeres behov.

Flere niveauer af IT-support

En virksomhed kan vælge at have flere levels (niveauer) af IT-support – 1st, 2nd og 3rd level, hvor ekspertiseniveauet vokser jo længere tilbage i rækkerne du kommer. 

 

1st-level

Når du som kunde kontakter en virksomheds helpdesk, er det typisk en 1st-level IT-supporter, du møder der.

På niveau med slutbrugeren

Et kendetegn ved en god 1st-level it-support er evnen til at gå på niveau med brugeren og kommunikere i øjenhøjde. Formidlings- og kommunikationsevnerne er meget vigtige kompetencer på dette niveau.

Definer omfanget af branden

IT-supportere bliver med rette ofte omtalt som brandslukkere, og på first level er den vigtigste opgave at få defineret omfanget af branden først. Stille de rigtige spørgsmål der hurtig kan afklare om der er tale om et mere basalt problem eller om det skal videre til de næste niveauer.

Helt grundlæggende IT-support

Det kan sagtens være et helt reelt løsningsforslag med “har du prøvet at genstarte maskinen?”, men selv på first level må der gerne være et enkelt eller to redskaber mere i værktøjskassen. De mest velkendte udfordringer en virksomhed bliver mødt med fra deres brugere skal kunne løses på 1st-level. Det forventes af en supportmedarbejder på dette niveau har en grundlæggende forståelse for it.

 

2nd-level

Når et it-problem får en mere kompleks karakter og ikke kan løses på første niveau, er det, at 2nd-level tager over. Her er det supportmedarbejder der har generelt større erfaring med it-fejlsøgning. De har en meget mere dybdegående viden omkring produktet og også typisk mere specialiseret indenfor et felt.

In-house support

En virksomheds interne it-support afdeling vil typisk også være medarbejder med kompetencer på dette niveau.

 

3rd-level

Som regel det højeste level af it-support i en virksomhed, også her det højeste niveau af specialister sidder. Der er typisk tale om eksperter i infrastruktur som server, database, integrationer osv.

Når det ikke har været muligt at løse en sag på level 1 og 2, trækkes der på denne sidste instans af specialister.

Skal vi finde en dygtig IT-supporter til jer?

Fra vores store netværk af dygtige freelance IT-supporter, vil vi gerne finde lige præcis den konsulent der bedst matcher jeres behov.

Vi har mangeårig erfaring med at ansætte IT-konsulenter til virksomheder og offentlige institutioner og har brugt lang tid på at forfine vores service.

Beskriv jeres behov og de opgaver I mangler IT-support til, så vil I løbet af 24 timer (på hverdage) modtage CV’er fra os direkte i jeres mailindbakke.

Mangler I et større hold af IT-supportere på flere niveauer, vil vi også meget gerne tage den dialog med jer.

Brug for en specialist? Få CV’er tilsendt på under 24 timer

Avenida kunde forside