Forside > Opgaver > Azure Data Engineer til Dataplatform – Rejsekort & Rejseplan A/S

Azure Data Engineer til Dataplatform – Rejsekort & Rejseplan A/S

Deadline: 31/10/2023 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

Azure Data Engineer til Dataplatform – Rejsekort & Rejseplan A/S

Vil du være en nøglespiller i Rejsekort og Rejseplanens nye dataplatform i skyen? Kan du designe, udvikle, og implementere robuste data pipelines og datamodeller? Så kan du blive vores nye Azure Data Engineer. Hos os får du mulighed for at påvirke, få god sparring, opbakning og et engageret og socialt arbejdsmiljø.

Hos Rejsekort & Rejseplan A/S er vi ansvarlige for at gøre rejser med kollektiv trafik lettere for passagererne gennem vores to hovedprodukter, Rejsekortet og Rejseplanen. Flere millioner danskere anvender vores tjenester dagligt, og det stiller store krav til vores datainfrastruktur.

Som Azure Data Engineer vil du blive en essentiel del af vores ’maskinrum’, der sikrer indsamling, analyse og distribution af de data, som bliver genereret fra vores 2,5 millioner kunder med et månedligt gennemsnit på 10 millioner rejser. Sammen med et team på syv erfarne og dedikerede kolleger skal du være med til at vedligeholde og udvikle vores dataplatform og sikre høj datakvalitet.

Du har solid viden om data engineering – især design og implementering af ETL-pipelines i Azure miljøet. Du har en can-do-attitude og nysgerrighed på dataområdets udvikling. Du har desuden erfaring i at sætte dig ind i komplekse implementeringer.

Dine primære opgaver vil være:

  • at designe og implementere robuste data pipelines, data modeller og data transformationer.
  • at sikre datakvalitet og understøtte dens governance.
  • at samarbejde med forretningsinteressenter for at identificere datakrav og give indsigt og anbefalinger baseret på dataanalyse.
  • at oprette rapporter og visualiseringer for at kommunikere dataindsigt og -tendenser til interessenter.

Vi forventer, at du:

  • har en IT-relateret, teknisk eller anden relevant uddannelse (BSc eller MSc), fx indenfor datateknologi, datalogi eller lignende.
  • har god forståelse for dataarkitektur og datamodellering, herunder opbygning af robust arkitektur til behandling af store mængder data.
  • har flere års dokumenteret erhvervserfaring som Azure Data Engineer, Datawarehouse-udvikler, dataarkitekt eller en lignende rolle, hvor du har fået erfaring med at bygge cloud dataplatformer til rapportering og analyse.
  • har stor praktisk erfaring med at arbejde med Azure-økosystemet, herunder men ikke begrænset til: Azure Data Factory, Azure Synapse, Azure DevOps, Azure Data Lake, Azure Storage osv.
  • kan melde og koordinere fejlmeldinger i forhold til diverse leverandører. Til det formål skal du have gode engelskkundskaber, både skriftligt og mundtligt.

Derudover vil det være en fordel for dig, men ikke et krav, hvis du har erfaring med:

  • Data governance, og kan udvikle standarder og processer i forhold til datamanagement og sikre, at data er nøjagtige, konsistente og sikre på tværs af organisationen.

Kollegerne
Du bliver en del af en organisation, hvor godt humør er en vigtig del af hverdagen. Omgangstonen er anerkendende og involverende, og dine kolleger vil være parate til at sparre med dig og bakke op om dig og dine projekter. Vi har fredagsbar en gang om måneden, og så er der halvårlige fester og andre sociale arrangementer. Kort sagt kan vi godt lide hinandens selskab både i afdelingen og på tværs af organisationen.

Vores ledelse gennemgår i øjeblikket et større lederudviklingsforløb for at sikre, at alle ledere i organisationen har et fælles ledelsesgrundlag og de samme værktøjer til rådighed. Det gør de, fordi vi ønsker de bedste forudsætninger for alle ledere og medarbejdere i hele organisationen.

Lønnen og personalegoderne
Vi matcher dine kvalifikationer og kompetencer lønmæssigt. Vi har en flot arbejdsgiverbetalt pensionsordning på 15%, og så har vi indgået overenskomster for alle ansatte i organisationen. Vi har sundhedsforsikring gennem PFA, og så har vi kantineordning, massageordning, gratis parkering, god fairtrade kaffe og økologisk frugt og grønt. Vi har et fleksibelt arbejdsmiljø, som tillader dig at balancere hverdagen, så den passer bedst muligt ind i dit liv.

Ansøgning og kontakt
Vi samarbejder med Avenida om denne rekruttering, og hvis du ønsker at høre nærmere eller komme i betragtning, bedes du sende dit CV med det samme til rekrutteringsansvarlig Ulrik Calum på mail: ucalum@avenida.dk eller Mashiah Moltrup-Ryom på mail: mmoltrup@avenida.dk.

Vi behandler alle henvendelser fortroligt, og ansøgninger vil blive behandlet løbende.
Vi vil afslutte processen, når vi har fundet den rette kandidat.
Som led i ansættelsen vil du blive bedt om at indsende straffeattest.


Om Rejsekort & Rejseplan A/S
Rejsekort & Rejseplan A/S står bag Rejseplanen og Rejsekort. Rejseplanen er den digitale hub i kollektiv trafik, som samler al data og viser køreplaner, realtid og priser for alle rejser i den kollektive trafik. Rejseplanen har ca. 42 mio. rejseopslag om måneden og vores API bruges af mere end 500 virksomheder og udviklere.

Rejsekort binder alle landsdele og trafikvirksomheder sammen i ét fælles system, der fungerer som både billet og betalingsmiddel.

Rejsekort & Rejseplan A/S er ejet af DSB, Movia, Metroselskabet, Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, FynBus og BAT.

Produkterne Rejsekort og Rejseplanen er på verdensplan blandt de få landsdækkende billetterings- og rejseplanlægningssystemer for kollektiv trafik. Med over 3 mio. aktive Rejsekort og ca. 1,4 mio. daglige opslag på Rejseplanen er vi en national infrastruktur for kollektiv trafik i Danmark.

Vi er på en spændende strategisk rejse, hvor vi arbejder henimod én samlet digital mobilitetstjeneste, der kobler rejseplanlægning, betaling, billettering og trafikinformation på tværs af kollektive og private transportformer sammen. Udviklingsarbejdet sker i de næste år parallelt med de eksisterende produkter, der fortsat skal forblive relevante, opdaterede og driftsstabile over for brugerne i overgangsfasen til en ny mobilitetstjeneste.

Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi gør en forskel for hundredtusindvis af rejsende hver dag. Samtidig lægger vi vægt på høj faglighed, professionalisme og arbejdsglæde. Vi er ca. 120 medarbejdere og har kontor i Søborg.