Forside > Opgaver > Cloud Service Manager – Rejsekort & Rejseplan A/S

Cloud Service Manager – Rejsekort & Rejseplan A/S

Deadline: 25/09/2023 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

Brænder du for Azure Cloud-teknologi? Har du en passion for at arbejde med cloud-løsninger og ønsker at være en del af et team, der tilbyder indflydelse, støtte og et engageret arbejdsmiljø, så kunne du være den, vi søger til Rejsekort & Rejseplan A/S.

Hos Rejsekort & Rejseplan A/S løfter vi et vigtigt samfundsansvar, når vi hver dag sørger for at gøre rejser med kollektiv trafik lettere for passagererne. Vores to hovedprodukter, Rejsekort og Rejseplanen, er meget synlige, og det giver os noget at leve op til som virksomhed. Flere millioner danskere anvender i dag Rejsekort som primær billetteringsløsning i den kollektive transport, og vi har 1,4 mio. daglige søgninger i Rejseplanen. Denne tillid til vores produkter skal vi bygge videre på, når vi skal implementere fremtidens digitale Rejsekort.

Epinion har gennemført en kundeundersøgelse, hvor kunderne mener, at Rejseplanen og Rejsekort gør det nemmere at rejse med den kollektive trafik.

”Kundeundersøgelserne viser, at kunderne er mere tilfredse end nogensinde, og samlet stiger vores kundeloyalitet for fjerde år i træk. Det er vi rigtig stolte af, og samtidig sigter vi hele tiden højere for konstant at forbedre os. Vi er meget fokuserede på at udvikle produkterne og sikre en endnu bedre oplevelse for vores kunder, mens vi sideløbende kigger ind i en fremtid med nye og spændende løsninger til infrastrukturen i den kollektive trafik,” siger Kasper Schmidt, CEO for Rejsekort & Rejseplan A/S.

IT-organisationen

I IT-organisationen sørger vi for stabil og sikker drift af vores løsninger til Rejsekort, Rejseplanen og Datawarehouse. Vi leverer løbende udviklingsprojekter, ændringer og vedligehold af platformene, så de lever op til behovene og kravene fra vores kunder, som er trafikvirksomhederne i Danmark. Vi leverer kritisk infrastruktur til flere millioner kunder, og derfor er kravene til os høje. Inden længe bliver vi ansvarlige for nye apps til fremtidens digitale billetteringsprodukter og første skridt mod digitaliseringen af Rejsekort bliver app’en RejseBillet. Cloudløsninger er vores fremtid og vi opbygger nu vores udviklings- og driftskompetencer inden for bl.a. Azure.

Service Operations

Du bliver en del af et team bestående af 4 dygtige kolleger og en enhedschef. Service Operations har til opgave at sikre IT-drift og intern IT og håndterer processer på tværs af organisationen og ud mod leverandører og kunder, som er trafikvirksomheder.

I Service Operations står vi på mål for de services, vi leverer, og derfor indgår vi i et beredskab, der sikrer at vores løsninger fungerer – og at vi træder til, når de ikke gør. Det er en fælles indsats i teamet, som skal sikre succes og kvalitet bag de services, vi leverer til vores kunder.

Opgaverne

Vi søger en kollega til vores Cloud Operations team, hvor vi arbejder med drift af Rejsekort & Rejseplans cloudløsninger. Teamet supporterer både internt og eksternt i M365 og Azure.

Som Cloud Service Manger har du fokus på cloudløsninger og på at levere en høj kvalitet af services gennem automatisering. Det er derfor vigtigt, at du har dybdegående forståelse af brugernes behov.

Du får ansvaret for, at vores systemer kører optimalt i Public Cloud, og du skal være med til at sikre, at vores virksomhed både har kontrol og får det bedste ud af investeringerne i software og cloud.

Du får mulighed for at arbejde med de nyeste teknologier inden for Cloud og især Azure og for at blive en del af et innovativt Cloud Operating Team. Du vil desuden få gode muligheder for at udvikle dine Cloud-færdigheder og få god træning og support til at øge dine færdigheder inden for dit ekspertiseområde.

Dine primære arbejdsområder vil være inden for:

    • kapacitet og licensstyring i Azure bl.a. via automatisering.
    • support til brugere og kunder i Azure
    • medvirken i Rejsekort & Rejseplans 24/7 beredskab
    • ansvarlig for at vedligeholde og understøtte Servicerejerne i Azure-miljøet for kapacitetsforbrug og økonomi.
    • hjælpe Serviceejerne med både drift og support i deres Azure-miljø
    • implementering og udrulning af løsninger i samarbejde med resten af driftsteamet

Dig

Vi lægger vægt på, at du er motiveret og går engageret til opgaverne. Vi forestiller os, at du kommer med et par års erfaring fra en lignende stilling.

Vi forestiller os, at automatisering er en naturlig del af dit mindset. Du skal være drevet af fælles målsætninger, hvor backlogs og sprint fører os sikkert i mål og leverer fremdrift. Vi ønsker en hverdag, som er mere struktureret og mindre hektisk. Det skal du hjælpe os med ved at sikre god planlægning og hurtige leverancer, hvor du med omhyggelighed, hjælper med at skabe god struktur og et professionelt arbejdsmiljø.

Vi forventer, at du:

    • har erfaring med cloud-governance administrationsværktøjer, f.eks Cloud Economics.
    • har solidt kendskab til drift af en Microsoft Azure platform.
    • har erfaring med DevOps.
    • har erfaring med begreber som AD, AAD, netværk (DNS/Firewall), IaaS, PaaS, database, Web Apps, Security, Cloud Architecture (Landingzones/Templates) m.v.
    • gerne erfaring med Cloud Monitor og Automation.
    • er selvstændig i dit daglige arbejde, og at du forstår styrken og værdien af teamwork.
    • har kendskab med Windows/Linux, udrulning (køre en virtuel server op).

Kollegerne

Du bliver en del af en organisation, hvor godt humør er en vigtig del af hverdagen. Omgangstonen er anerkendende og involverende, og dine kolleger vil være parate til at sparre med dig og bakke op om dig og dine projekter. Vi har fredagsbar en gang om måneden, og så er der halvårlige fester og andre sociale arrangementer. Kort sagt kan vi godt lide hinandens selskab både i afdelingen og på tværs af organisationen.

Vores ledelse gennemgår i øjeblikket et større lederudviklingsforløb for at sikre, at alle ledere i organisationen har et fælles ledelsesgrundlag og de samme værktøjer til rådighed. Det gør de, fordi vi ønsker de bedste forudsætninger for alle ledere og medarbejdere i hele organisationen.

”For mig er det vigtigt at arbejde et sted, hvor jeg føler, at jeg er med til at gøre en forskel for andre mennesker. Jeg er især glad for at være en del af vores skønne team, fordi vi har et fantastisk sammenhold og hjælper hinanden, når der er behov for det,” siger Trine Kvist, IT Driftskoordinator og din fremtidige kollega.

 

Lønnen og personalegoderne

Vi matcher dine kvalifikationer og kompetencer lønmæssigt. Vi har en flot arbejdsgiverbetalt pensionsordning på 15 %. Vi har indgået overenskomster for alle ansatte i organisationen. Det er vi stolte af, fordi det er vigtigt for os, at alle ansatte har lige vilkår. Vi har sundhedsforsikring gennem PFA. Der er frokostordning, massageordning, gratis parkering, god fairtrade kaffe og økologisk frugt og grønt. Vi lægger vægt på et fleksibelt arbejdsliv, som tillader dig at balancere hverdagen, så den passer bedst muligt ind i dit liv. Det er noget, vi går meget op i. Der er også mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis det passer ind i opgaveløsningen.

Stillingen som Cloud Service Manager er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.
Som Cloud Service Manager kommer du til at referere til Enhedschefen for Service Operations.

 

Ansøgning og kontakt

Vi samarbejder med Avenida om denne rekruttering, og hvis du ønsker at høre nærmere eller komme i betragtning, bedes du sende dit CV med det samme til rekrutteringsansvarlig Ulrik Calum på mail: ucalum@avenida.dk eller Mashiah Moltrup-Ryom på mail: mmoltrup@avenida.dk.

Vi behandler alle henvendelser fortroligt, og ansøgninger vil blive behandlet løbende.

Vi vil afslutte processen, når vi har fundet den rette kandidat.

 

Om Rejsekort & Rejseplan A/S

Rejsekort & Rejseplan A/S står bag Rejseplanen og Rejsekort. Rejseplanen er den digitale hub i kollektiv trafik, som samler al data og viser køreplaner, realtid og priser for alle rejser i den kollektive trafik. Rejseplanen har ca. 42 mio. rejseopslag om måneden og vores API bruges af mere end 500 virksomheder og udviklere.

Rejsekort binder alle landsdele og trafikvirksomheder sammen i ét fælles system, der fungerer som både billet og betalingsmiddel.

Rejsekort & Rejseplan A/S er ejet af DSB, Movia, Metroselskabet, Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, FynBus og BAT.

Produkterne Rejsekort og Rejseplanen er på verdensplan blandt de få landsdækkende billetterings- og rejseplanlægningssystemer for kollektiv trafik. Med over 3 mio. aktive Rejsekort og ca. 1,4 mio. daglige opslag på Rejseplanen er vi en national infrastruktur for kollektiv trafik i Danmark.

Vi er på en spændende strategisk rejse, hvor vi arbejder henimod én samlet digital mobilitetstjeneste, der kobler rejseplanlægning, betaling, billettering og trafikinformation på tværs af kollektive og private transportformer sammen. Udviklingsarbejdet sker i de næste år parallelt med de eksisterende produkter, der fortsat skal forblive relevante, opdaterede og driftsstabile over for brugerne i overgangsfasen til en ny mobilitetstjeneste.

Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi gør en forskel for hundredtusindvis af rejsende hver dag. Samtidig lægger vi vægt på høj faglighed, professionalisme og arbejdsglæde. Vi er ca. 120 medarbejdere og har kontor i Søborg.