Service Delivery Manager – Rejsekort & Rejseplan A/S
Deadline: 01/10/2023 UDLØBET - Se aktuelle opgaver
Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?
Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.
Tilmeld dig her
Beskrivelse
Kan du levere, og er du skarp til at forstå teknologier? Kan du skabe og fastholde overblikket og håndtere servicemål ud mod interessenter? Så kan du blive vores nye Service Delivery Manager. Hos os får du indflydelse, god sparring, opbakning og et engageret og socialt arbejdsmiljø.
Hos Rejsekort & Rejseplan A/S løfter vi et vigtigt samfundsansvar, når vi hver dag sørger for at gøre rejser med kollektiv trafik lettere for passagererne. Vores to hovedprodukter, Rejsekort og Rejseplanen, er meget synlige, og det giver os noget at leve op til som virksomhed. Flere millioner danskere anvender i dag Rejsekort som primær billetteringsløsning i den kollektive transport, og vi har 1,4 mio. daglige søgninger i Rejseplanen. Denne tillid til vores produkter skal vi bygge videre på, når vi skal implementere fremtidens digitale Rejsekort.
Epinion har gennemført en kundeundersøgelse, hvor kunderne mener, at Rejseplanen og Rejsekort gør det nemmere at rejse med den kollektive trafik.
”Kundeundersøgelserne viser, at kunderne er mere tilfredse end nogensinde, og samlet stiger vores kundeloyalitet for fjerde år i træk. Det er vi rigtig stolte af, og samtidig sigter vi hele tiden højere for konstant at forbedre os. Vi er meget fokuserede på at udvikle produkterne og sikre en endnu bedre oplevelse for vores kunder, mens vi sideløbende kigger ind i en fremtid med nye og spændende løsninger til infrastrukturen i den kollektive trafik,” siger Kasper Schmidt, CEO for Rejsekort & Rejseplan A/S.
IT-organisationen
I IT-organisationen sørger vi for stabil og sikker drift af vores løsninger til Rejsekort, Rejseplanen og Datawarehouse – og snart kommer RejseBillet og senere Digitalt Rejsekort som app. Vi leverer løbende udviklingsprojekter, ændringer og vedligehold af produkterne og systemerne, så de lever op til behovene og kravene fra vores kunder. Vi leverer kritisk infrastruktur til flere millioner kunder, og derfor er kravene til os høje. Vi har således stort fokus på løbende at forbedre vores produkter, systemer og processer.
Vi er i gang med et udbud af det fremtidige Digitalt Rejsekort – og vi har derfor brug for dig som Service Delivery Manager til at varetage det overordnede ansvar for Digitalt Rejsekort, når det kommer i drift. Du kommer således til at være med i projektet sideløbende med, at leverandøren bygger løsningen.
Det er en rolle, hvor der er gode muligheder for faglig udvikling på et helt nyt produkt på en ny teknologisk platform. Du vil være omgivet af gode kolleger, der brænder for deres arbejde og den kollektive transport i Danmark.
Som Service Delivery Manager kommer du til at referere til Enhedschefen for Rejsekortsystemet. Organisatorisk hører Rejsekortsystemet under IT-direktøren, som også leder Rejseplansystemet, Datawarehouse, Service Operations og IT-arkitektur.
Opgaverne
Dit ansvar omfatter videreudvikling, vedligeholdelse, ændringshåndtering, servicemål, drift, support og rapportering – det hele i et komplekst samspil med bl.a. vores forretningsudviklere, testere, kundesupport, drift, leverandører og trafikvirksomheder.
Udvikling af IT-løsningerne ligger hos eksterne leverandører, så dine koordinerende evner er afgørende.
Du får følgende opgaver som Service Delivery Manager for Digitalt Rejsekort:
- Ansvar for løsning af driftsproblemer i samarbejde med leverandørerne, vores egen driftsorganisation, trafikvirksomhederne og vores kundesupport.
- Ansvar for håndtering og prioritering af incidents, defects og problems.
- Overvågning af overholdelse af servicemål.
- Planlægning af leverancer.
- Kontraktstyring og budgetansvar.
- Afklaring af nye behov i samarbejde med trafikvirksomhederne og interne interessenter.
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af processer og procedurer.
- Koordinering af trafikvirksomhedernes forberedelse af nye og ændrede produkter.
Dig
Du skal have en god systemforståelse og kunne navigere i krydsfeltet mellem det faglige og det administrative i et komplekst teknologisk landskab. Vi forventer, at du:
- har en relevant akademisk IT-uddannelse – eller erfaring som gør dig i stand til at arbejde på akademisk niveau
- har flere års erfaring på seniorniveau som Service Delivery Manager
- har kendskab til ITIL i bredere forstand
- kan kommunikere med såvel kolleger som eksterne samarbejdspartnere på alle niveauer
- er procesfokuseret, struktureret, analytisk og udviklingsorienteret
- har en fremragende forståelse for sammenhængen mellem IT-udvikling, IT-drift og forretning
- er resultatorienteret, selvstændig og vedholdende, og at du kan holde mange bolde i luften på samme tid uden at miste overblikket
- har gode formidlingsevner i skrift og tale på både dansk og engelsk
- er en tydelig holdspiller med gode samarbejdsevner på tværs af organisationen, og at du besidder evnen til at gå i dialog på alle niveauer i og uden for organisationen.
Kollegerne
Du bliver en del af en organisation, hvor godt humør er en vigtig del af hverdagen. Omgangstonen er anerkendende og involverende, og dine kolleger vil være parate til at sparre med dig og bakke op om dig og dine opgaver. Vi har fredagsbar en gang om måneden, og så er der halvårlige fester og andre sociale arrangementer. Kort sagt kan vi godt lide hinandens selskab både i enheden og på tværs af organisationen.
Vores ledelse gennemgår i øjeblikket et større lederudviklingsforløb for at sikre, at alle ledere i organisationen har et fælles ledelsesgrundlag og de samme værktøjer til rådighed. Det gør de, fordi vi ønsker de bedste forudsætninger for alle ledere og medarbejdere i hele organisationen.
Lønnen og personalegoderne
Vi matcher dine kvalifikationer og kompetencer lønmæssigt. Vi har en flot arbejdsgiverbetalt pensionsordning på 15%. Vi har indgået overenskomster for alle ansatte i organisationen. Det er vi stolte af, fordi det er vigtigt for os, at alle ansatte har lige vilkår. Vi har sundhedsforsikring gennem PFA. Der er frokostordning, massageordning, gratis parkering, god fairtrade kaffe og økologisk frugt og grønt. Vi lægger vægt på et fleksibelt arbejdsliv, som tillader dig at balancere hverdagen, så den passer bedst muligt ind i dit liv. Det er noget, vi går meget op i. Der er også mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis det passer ind i opgaveløsningen.
Stillingen som Service Delivery Manager er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.
Ansøgning og kontakt
Vi samarbejder med Avenida om denne rekruttering, og hvis du ønsker at høre nærmere eller komme i betragtning, bedes du sende dit CV med det samme til rekrutteringsansvarlig Ulrik Calum på mail: ucalum@avenida.dk eller Mashiah Moltrup-Ryom på mail: mmoltrup@avenida.dk.
Vi behandler alle henvendelser fortroligt, og ansøgninger vil blive behandlet løbende.
Vi vil afslutte processen, når vi har fundet den rette kandidat.
Som led i ansættelsen vil du blive bedt om at indsende straffeattest.
Om Rejsekort & Rejseplan A/S
Rejsekort & Rejseplan A/S står bag Rejseplanen og Rejsekort. Rejseplanen er den digitale hub i kollektiv trafik, som samler al data og viser køreplaner, realtid og priser for alle rejser i den kollektive trafik. Rejseplanen har ca. 42 mio. rejseopslag om måneden og vores API bruges af mere end 500 virksomheder og udviklere.
Rejsekort binder alle landsdele og trafikvirksomheder sammen i ét fælles system, der fungerer som både billet og betalingsmiddel.
Rejsekort & Rejseplan A/S er ejet af DSB, Movia, Metroselskabet, Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, FynBus og BAT.
Produkterne Rejsekort og Rejseplanen er på verdensplan blandt de få landsdækkende billetterings- og rejseplanlægningssystemer for kollektiv trafik. Med over 3 mio. aktive Rejsekort og ca. 1,4 mio. daglige opslag på Rejseplanen er vi en national infrastruktur for kollektiv trafik i Danmark.
Vi er på en spændende strategisk rejse, hvor vi arbejder henimod én samlet digital mobilitetstjeneste, der kobler rejseplanlægning, betaling, billettering og trafikinformation på tværs af kollektive og private transportformer sammen. Udviklingsarbejdet sker i de næste år parallelt med de eksisterende produkter, der fortsat skal forblive relevante, opdaterede og driftsstabile over for brugerne i overgangsfasen til en ny mobilitetstjeneste.
Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi gør en forskel for hundredtusindvis af rejsende hver dag. Samtidig lægger vi vægt på høj faglighed, professionalisme og arbejdsglæde. Vi er ca. 120 medarbejdere og har kontor i Søborg.