Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?
Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.
Tilmeld dig her
Beskrivelse
For vores kunde i København søger vi en Sharepoint konsulent. Opgaven går ud på at migrere ca. 10 applikationer, udviklet på en SharePoint 2013 platform, til en ny on-premises SharePoint 2016 platform.
Det forventes ikke at den nye SharePoint platform, skal benyttes til andet end at stille applikationerne til rådighed for ca. 100 brugere, indtil applikationerne er erstattet af ny teknologi.
For at kunne løse opgaven bør man have kendskab til følgende:
– Design og etablering af en ny SharePoint 2016 platform, efter Microsoft best practices
– Hvordan man tilføjer/opgraderer SharePoint 2013 content databaser, til en eksisterende SharePoint 2016 platform. Applikationerne modtages som content-databaser fra den gamle SharePoint platform. Applikationerne skulle ikke indeholde noget server-side kode
– Opsætning og konfiguration af Search på SharePoint 2016, så den tilbyder den funktionalitet som applikationerne pt. benytter fra den eksisterende SharePoint 2013 platform
– Installation og konfiguration af Workflow 2010/2013 på den nye platform, da applikationerne er baseret på denne type workflows
– Applikationerne benytter funktionalitet fra en web-server. Web-serveren skal integreres med den nye SharePoint platform. Kendskab til Kerberos vil være en fordel i forbindelse med, opsætningen af integrationen mellem den nye SharePoint platform og web-serveren
– Applikationerne er bygget via Angular, Java-script, og React, kendskab til disse teknologier samt CORS ville være en fordel, dog uden at være et must. Der vil være adgang til udviklerne af applikationerne, de står klar til at hjælpe med at sikre at applikationerne virker som forventet m.m.
– Det ønskes at brugerne ikke oplever andet, end en ny URL i forbindelse med migreringen. Deres AD bruger adgang m.m. skal med over til den nye platform. Kendskab til Active Directory (AD) og adgangsstyring i SharePoint er derfor også et must.
Arbejdssted: København
Omfang: 100 %
Opstart: midt august 2022
Varighed: Resten af året 2022 med mulighed for forlængelse Q1 2023
Sprog: Dansk & Engelsk
Kvalifikationer
Vi søger en profil, som kvalificerer sig på flest mulige af følgende kompetencer:
-Microsoft Sharepoint 2013/2016 en forudsætning
-Erfaring med angular, javascript
-Erfaring med AD
Har du de rette kompetencer og er du interesseret?
Send dit opdaterede CV på dansk med det samme til Lhagelquist@avenida.dk