Forside > Opgaver > Test Manager (deltid), København

Test Manager (deltid), København

Deadline: 05/08/2021 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

For en offentlig kunde søger vi en erfaren Test Manager. Test Manageren skal indgå i et engageret og dedikeret porteføljeteam af projektledere, koordinatorer og test managers, anført af en porteføljechef. Opgaven er berammet til 19 timer ugentligt.

Test Manageren har to overordnede opgaver:

Test Manager opgaven består i at sikre det kvalitetsmæssige aspekt af leverancer projekterne inkl. solidt at drive IT-test management på tværs af de forskellige projektfaser og i et tæt samspil med både interne og eksterne interessenter (interne leveranceområder og repræsentanter fra de delorganisationer).

Hver Test Manager i porteføljeteamet vil have ansvar for at kvalitetssikre og drive test management for flere projekter samtidigt, hvor 1-2 projekter typisk vil gå mod den afsluttende testeksekvering inkl. accepttest mens øvrige vil indgå i den mere fremadrettede og langsigtede testplanlægning af byggerier, der ligger senere i porteføljen.

For Test Managers udgør arbejdet følgende delopgaver:

– Tilpasning af teststrategi, inkl. risikobaseret teststrategisk tilgang
– Udfærdigelse af testplaner, inkl. præcisering af alle testaktiviteter
– Etablering og ledelse af testteams og understøttelse af samspil med interessenter
– Styring af testforløb fra start til slut inkl. afvikling af testtyper (Accepttest mv.)
– Leverance af kvalitativ status og fremdriftsrapportering til kerneinteressenter
– Værktøjsunderstøttelse (ALM) inkl. håndtering af defects
– Instruktion og support til testere inkl. vejledning i brug af testværktøj (ALM)

Arbejdssted: København
Omfang: 50% (19 timer ugentligt)
Opstart: 16. august
Varighed: ca. 6½ måneder (option på forlængelse)
Sprog: dansk

Kvalifikationer:

– Minimum 5 års erfaring med test management
– ISTQB-certificeret og have erfaring med et eller flere testværktøjer (f.eks. ALM, IBM RQM, MS Test Mgr.)
– Have omfattende erfaring med test management i komplekse organisationer og i brede projekter med mange målgrupper og interessenter samt have erfaring med at opbygge, lede og støtte testteams.
– Solid erfaring med instruktion af testmetode til ikke testudannede testere
– Robust erfaring med udfærdigelse af situationsbestemte teststrategier og underliggende testplaner
– Erfaring med tids- og ressourcestyring samt testopfølgning og rapportering
– Gerne erfaring med test management i relation til IT inden for sundhedsvæsenet

Har du de rette kompetencer og er du interesseret?
Send dit opdaterede CV med det samme til mtaylor@avenida.dk