Forside > Opgaver > Test Manager til fremtidens digitale rejseløsninger (Fastansættelse)

Test Manager til fremtidens digitale rejseløsninger (Fastansættelse)

Deadline: 30/06/2023 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

Er du energisk? Vil du være med til at teste nuværende og fremtidens løsninger hos Rejsekort og Rejseplanen? Så kan du blive Rejsekort & Rejseplans nye Test Manager – og være faglig leder for et mindre team. Hos Rejsekort får du indflydelse, god sparring, opbakning samt et engageret og socialt arbejdsmiljø.

Rejsekort & Rejseplan A/S løfter et vigtigt samfundsansvar. Hver dag sørger Rejsekort for at gøre rejser med kollektiv trafik lettere for passagererne. Rejsekort og Rejseplanen er meget synlige, og flere millioner danskere anvender Rejsekort som primær billetteringsløsning i den kollektive transport, og i Rejseplanen er der dagligt 1,5 millioner søgninger.

Epinion har gennemført en kundeundersøgelse, hvor kunderne mener, at Rejseplanen og Rejsekort gør det nemmere at rejse med den kollektive trafik.

”Kundeundersøgelserne viser, at kunderne er mere tilfredse end nogensinde, og samlet stiger vores kundeloyalitet for tredje år i træk. Det er vi rigtig stolte af, og samtidig sigter vi hele tiden højere for konstant at forbedre os. Vi er meget fokuserede på at udvikle produkterne og sikre en endnu bedre oplevelse for vores kunder, mens vi sideløbende kigger ind i en fremtid med nye og spændende løsninger til infrastrukturen i den kollektive trafik,” siger Kasper A. Schmidt, CEO for Rejsekort & Rejseplan A/S.

IT-organisationen
IT-organisationen hos Rejsekort sørger for stabil og sikker drift af løsninger til Rejsekort, Rejseplanen og Datawarehouse. Typiske opgaver er at levere løbende udviklingsprojekter, ændringer og vedligehold af produkterne og systemerne, så de lever op til behovene og kravene fra kunderne, som er trafikvirksomhederne i Danmark. Inden længe bliver IT-organisationen ansvarlig for nye apps til fremtidens digitale billetteringsprodukter. Rejsekort leverer kritisk infrastruktur til flere millioner kunder, og derfor er kravene høje, der således et stort fokus på løbende at forbedre produkter, systemer og processer.

Alt dette kan du være med til som Test Manager at støtte op om ved at sikre kvaliteten af produkter og de tilhørende systemer og services. Du vil komme til at arbejde med test af helt moderne teknologier inden for apps, cloud løsninger, komplekse algoritmer, data – og selvfølgelig også på rejsekorts eksisterende systemer.

Du bliver faglig leder af et mindre team bestående af 3 – 4 systemspecialister.

Opgaverne
Din hovedopgave bliver at sikre, at Rejsekorts test og Test Management foregår hurtigt, fokuseret og effektivt. Det er derfor afgørende, at du er struktureret og kan sikre test på tværs af mange involverede. Al udvikling ligger hos eksterne leverandører, så dine koordinerende evner er afgørende.

Det er en rolle, hvor der er gode muligheder for faglig udvikling, og hvor du vil være omgivet af gode kolleger, der brænder for deres arbejde og den kollektive transport i Danmark.

Du får følgende konkrete opgaver som Test Manager:

  • Du samarbejder med leverandører, interne interessenter og trafikvirksomhederne om:
    • planlægning af leverancer
    • planlægning og gennemførelse af test
    • vurdering af kritikalitet af Defects
    • løbende formidling af testresultater
    • udarbejdelse af anbefalinger om idriftsættelse
    • vedligeholdelse af testplatforme og testværktøjer
  • Faglig ledelse og faglig udvikling af teamet af testere (systemspecialister).
  • Du bidrager til koordinering af trafikvirksomhedernes forberedelse af nye og ændrede produkter, systemer og services.
  • Du forbedrer løbende Test og Test Management processerne (CSI).
  • Du definerer målbare KPI’er samt løbende forbedring og opfølgning på disse.
  • Du bidrager med input til Rejsekorts Change Advisory Board.
  • Du følger op på budgetter og regnskaber – og rapporterer efter aftale med nærmeste leder.


Dig
Du skal have en god systemforståelse og kunne navigere i krydsfeltet mellem det faglige og det administrative i et komplekst teknologisk landskab. Det forventes, at du:

  • har en relevant akademisk IT-uddannelse – eller erfaring som gør dig i stand til at arbejde på akademisk niveau
  • har flere års erfaring på seniorniveau med Test Management
  • har kendskab til ITIL i bredere forstand
  • kan kommunikere med både kolleger og eksterne samarbejdspartnere på alle niveauer
  • er procesfokuseret, struktureret, analytisk og udviklingsorienteret
  • har god forståelse for sammenhængen mellem IT-udvikling, IT-drift og forretning
  • er resultatorienteret, selvstændig og vedholdende, og at du kan holde mange bolde i luften på samme tid uden at miste overblikket
  • har gode formidlingsevner i skrift og tale på både dansk og engelsk
  • er en tydelig holdspiller med gode samarbejdsevner på tværs af organisationen, og at du besidder evnen til at gå i dialog på alle niveauer i og uden for organisationen.


Kollegerne
Du bliver en del af en organisation, hvor humor er en vigtig del af hverdagen. Omgangstonen er anerkendende og involverende, og dine kolleger vil være parate til at sparre med dig og bakke op om dig og dine opgaver. Hvis du er glad for at være social eller træne, er der flere af kollegerne på tværs af organisationen, der træner sammen i fitnesscentret, som ligger blot 30 meter fra kontoret. Fredagsbar er en månedlig begivenhed, og så er der halvårlige fester og andre sociale arrangementer. Kort sagt har Rejsekort en imødekommende og åben tilgang, hvor du hurtigt vil føle dig hjemme – både i IT-organisationen og på tværs af organisationen.

Lønnen og personalegoderne
Rejsekort matcher dine kvalifikationer og kompetencer lønmæssigt. Der er en flot arbejdsgiverbetalt pensionsordning på 15 %, og så er der indgået overenskomster for alle ansatte i organisationen. Der er sundhedsforsikring gennem PFA, og en god kantine. Der er massageordning, gratis parkering, god fairtrade kaffe og økologisk frugt og grønt. Rejsekort har et fleksibelt arbejdsmiljø, som tillader dig at balancere hverdagen, så den passer bedst muligt ind i dit liv. Det vægtes højt. Der er også mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis det vel at mærke passer ind i opgaveløsningen.

Ansøgning og kontakt
Stillingen som Test Manger i Rejsekort og Rejseplan er en fuldtidsstillingen med tiltrædelse snarest muligt. Der indkaldes løbende kandidater til samtale, og rekrutteringsprocessen lukkes ned når den rigtige kandidat er fundet. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at Ulrik Calum på ucalum@avenida.dk

Som led i ansættelsen vil du blive bedt om at indsende straffeattest.

Om Rejsekort & Rejseplan A/S
Rejsekort & Rejseplan A/S står bag Rejsekort og Rejseplanen. Rejseplanen er den digitale hub i kollektiv trafik, som samler al data og viser køreplaner, realtid og priser for alle rejser i den kollektive trafik. Rejseplanens egne apps og site har over 35 mio. rejseopslag om måneden, og vores API bruges af mere end 500 virksomheder og udviklere.

Rejsekort binder alle landsdele og trafikvirksomheder sammen i ét fælles system, der fungerer som både billet og betalingsmiddel.

Rejsekort & Rejseplan A/S er ejet af DSB, Movia, Metroselskabet, Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, FynBus og BAT.

Produkterne Rejsekort og Rejseplanen er på verdensplan blandt de få landsdækkende billetterings- og rejseplanlægningssystemer for kollektiv trafik. Med over 3 mio. aktive Rejsekort og ca. 1,5 mio. daglige opslag på Rejseplanen er vi en kritisk, national infrastruktur for kollektiv trafik i Danmark.

Vi er på en spændende strategisk rejse, hvor vi arbejder henimod én samlet digital mobilitetstjeneste, der kobler rejseplanlægning, betaling, billettering og trafikinformation på tværs af kollektive og private transportformer sammen. Udviklingsarbejdet sker i de næste år parallelt med de eksisterende produkter, der fortsat skal forblive relevante, opdaterede og driftsstabile over for brugerne i overgangsfasen til en ny mobilitetstjeneste.

Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi gør en forskel for hundredtusindvis af rejsende hver dag. Samtidig lægger vi vægt på høj faglighed, professionalisme og arbejdsglæde. Vi er ca. 110 medarbejdere og har kontor i Søborg.