Forside > Opgaver > Projektleder, Midtjylland

Projektleder, Midtjylland

Deadline: 20/04/2022 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

For vores kunde i Midtjylland søger vi en projektleder til at etablere et Data Space for kunden. Udgangspunktet er at samle forretningsdata fra kildesystemer til en dataplatform der udstiller data på tværs af flere systemer. Derudover skal den hjælpe med analytiske formål, tilføje forretningsregler på data, for at sikre en højere datakvalitet og gøre data let tilgængelige via et datakatalog og udstilling af forskellige datasets der er tværgående for i kundens forretning.

I projektets første fase skal kunden have formålsbeskrevet og implementeret et Data Governance Board på tværs af hele forretningen, og data ejerskabskoncept skal udarbejdes i samarbejde med alle forretningsenheder.

I næste fase skal kunden have valgt deres kommende Data platform med fokus på en standardløsning og et cloud baseret produkt. Efter man har tilkoblet de prioriteret kildesystemer, udvider man data platformen med flere data fra andre kildesystemer og gør dem tilgængelige via en drift opgave.

Projektet kommer hele forretningen til gavn og skal være med til at løfte kundens samlede modenhed på Data området. Derfor er interessent-håndtering en meget væsentlig del af opgaven

Projektet bliver bemandet med flere profiler med høj data management faglighed, så projektlederen er omgivet af fagligt stærke profiler, som rent fagligt vil tegne kundens Data Management område. Projektlederen skal kunne:
-Hurtig til at tilegne sig en forståelse af kundens organisation, centrale stakeholder og vores måde at arbejde på
-Stærk på interessenthåndtering og politiske afklaringer
-Kan sine projektledelses-værktøjer på rygmarven (SG, budget, tidsplan, risikostyring mv.)
-Erfaring med hele processen fra indkøb af it-system (leverandørstyring sammen med Category Management) til idriftsættelse i en it-organisation, dvs. god teknisk indsigt

Dygtig til organisatorisk forandringsledelse, idet den forretningsmæssige implementering af platformen vil kræve flere forandringer

Arbejdssted: Midtjylland (mulighed for delvis remote)
Omfang: 100 %
Opstart: ASAP
Varighed: Drøftes med kunden
Sprog: dansk og engelsk

Kvalifikationer
Vi søger en profil, som kvalificerer sig på flest mulige af følgende kompetencer:
-Solid erfaring med projektledelse
-Erfaring med data governance og implementering af data platformen er en klar fordel

Har du de rette kompetencer og er du interesseret?
Send dit opdaterede CV på dansk med det samme til ucalum@avenida.dk