Projektleder søges til Rejsekort & Rejseplan A/S (Fastansættelse)
Deadline: 02/05/2023 UDLØBET - Se aktuelle opgaver
Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?
Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.
Tilmeld dig her
Beskrivelse
Er du Projektleder og vil du være med til at digitalisere Rejsekort? Så kan du blive en del af vores nye Programorganisation
Avenida Consult rekrutterer på vegne af Rejsekort & Rejseplan A/S en erfaren projektleder.
Vil du være med til at transformere den måde, danskerne køber billetter og tilgår den kollektive transport? Strategien for digitalisering af Rejsekort er blevet godkendt, og vi søger derfor en Projektleder til Rejsekort & Rejseplans programorganisationen, som skal være med til at sikre implementeringen af Rejsekorts fremtidige digitale produkter. Hos Rejsekort får du indflydelse, god sparring, opbakning og et engageret og socialt arbejdsmiljø.
Rejsekort & Rejseplan A/S løfter et vigtigt samfundsansvar. Hver dag sørger Rejsekort for at gøre rejser med kollektiv trafik lettere for passagererne. Rejsekort og Rejseplanen er meget synlige, og flere millioner danskere anvender Rejsekort som primær billetteringsløsning i den kollektive transport, og i Rejseplanen er der dagligt 1,5 millioner søgninger.
Epinion har gennemført en kundeundersøgelse, hvor kunderne mener, at Rejseplanen og Rejsekort gør det nemmere at rejse med den kollektive trafik.
”Kundeundersøgelserne viser, at kunderne er mere tilfredse end nogensinde, og samlet stiger vores kundeloyalitet for tredje år i træk. Det er vi rigtig stolte af, og samtidig sigter vi hele tiden højere for konstant at forbedre os. Vi er meget fokuserede på at udvikle produkterne og sikre en endnu bedre oplevelse for vores kunder, mens vi sideløbende kigger ind i en fremtid med nye og spændende løsninger til infrastrukturen i den kollektive trafik,” siger Kasper A. Schmidt, CEO for Rejsekort & Rejseplan A/S.
Programorganisationen
Rejsekort er i øjeblikket i gang med at opbygge en helt ny Programorganisation, som skal varetage programmet for den strategi, som fornyelig er blevet godkendt, og som der arbejdes ud fra. Det betyder, at Programorganisationen skal være de udførende kræfter af de digitale projekter, der skal implementeres over de kommende år. Du bliver en del af en helt ny afdeling med meget forskellige kompetencer og fagligheder.
Du skal bistå Programdirektøren i at drive opbygningen af de fremtidige nationale, digitale løsninger. Løsninger som skal sikre, at endnu flere danskere vælger den kollektive trafik til gennem mere sømløse løsninger. Det skal gøres med afsæt i en digital mobilplatform, som skal integrere køb af billetter, validering og betaling med trafikinformation og overblik over den samlede rejse på en mere brugervenlig og intuitiv måde end i dag. Rejsekort forventer, at løsningen skal udbredes til flere millioner danskere.
Programorganisationen kommer til at rumme 15-20 medarbejdere med kompetencer inden for bl.a. projektledelse, leverandørstyring, IT-arkitektur, forretningsanalyse, forretningstests, kommunikation og interessenthåndtering.
Selvstændig Projektleder
For at blive Projektleder i Programorganisationen skal du have erfaring med projektledelse, og selvstændigt kunne drive projekter eller spor under det samlede program. Du skal være stærk inden for planlægning, opfølgning, risikostyring, interessenthåndtering, leverandørstyring, budgettering, styregruppebetjening og ikke mindst IT-udvikling og IT-implementering. Du skal være vant til at samarbejde med leverandører, og så skal du desuden have lyst til og interesse i at bygge en ny Programorganisation op, mens der ”køres”.
Faglige kompetencer
Det forventes, at du:
- forstår komplekse IT-programmer og projekter
- kan eksekvere på projekter og opgaver
- har erfaring med og viden inden for IT, den digitale dagsorden og den teknologiske udvikling
- har kendskab til MaaS (mobility-as-a-service) og billetteringsløsninger – det er ikke et krav, men en fordel.
- Kan samarbejde med den offentlige sektor eller arbejdserfaring fra den offentlige sektor, dette er dog ikke et krav
- har gode formidlingsevner i skrift og tale på både dansk og engelsk.
Personlige kvalifikationer
Som person foretrækkes det, at du:
- er engageret, analytisk og udviklingsorienteret.
- har god forståelse for sammenhængen mellem IT-udvikling, IT-drift og forretning
- har stærke sociale og relationelle kompetencer
- er god til at eksekvere, arbejde proaktivt og selvstændigt
- er en tydelig holdspiller med gode samarbejdsevner på tværs af organisationen, og at du besidder evnen til at gå i dialog på alle niveauer i og uden for organisationen
- er konstruktiv, løsningsorienteret og initiativrig.
Uddannelse og erfaring
Du har en relevant længere videregående uddannelse, eller at du er vant til at løse opgaver på akademisk niveau.
Kollegerne
Du bliver en del af en organisation, hvor humor er en vigtig del af hverdagen. Omgangstonen er anerkendende og involverende, og dine kolleger vil være parate til at sparre med dig og bakke op om dig og dine opgaver. Hvis du er glad for at være social eller træne, er der flere af kollegerne på tværs af organisationen, der træner sammen i fitnesscentret, som ligger blot 30 meter fra kontoret. Fredagsbar er en månedlig begivenhed, og så er der halvårlige fester og andre sociale arrangementer. Kort sagt er der et godt socialt liv både i afdelingen og på tværs af organisationen.
Lønnen og personalegoderne
Rejsekort matcher dine kvalifikationer og kompetencer lønmæssigt. Der er en flot arbejdsgiverbetalt pensionsordning på 15 %, og så er der indgået overenskomster for alle ansatte i organisationen. Der er sundhedsforsikring gennem PFA, og en god kantine. Der er massageordning, gratis parkering, god fairtrade kaffe og økologisk frugt og grønt. Rejsekort har et fleksibelt arbejdsmiljø, som tillader dig at balancere hverdagen, så den passer bedst muligt ind i dit liv. Det vægtes højt. Der er også mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis det vel at mærke passer ind i opgaveløsningen.
Ansøgning og kontakt
Stillingen som Projektleder i Programorganisationen er en fuldtidsstillingen med tiltrædelse i løbet af foråret 2023. Der indkaldes løbende kandidater til samtale, og rekrutteringsprocessen lukkes ned når den rigtige kandidat er fundet. Tiltrædelse vil være i løbet af foråret. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at Ulrik Calum på ucalum@avenida.dk
Som led i ansættelsen vil du blive bedt om at indsende straffeattest.
Om Rejsekort & Rejseplan A/S
Rejsekort & Rejseplan A/S står bag Rejseplanen og Rejsekort. Rejseplanen er den digitale hub i kollektiv trafik, som samler al data og viser køreplaner, realtid og priser for alle rejser i den kollektive trafik. Rejseplanens egne apps og site har over 35 mio. rejseopslag om måneden og vores API bruges af mere end 500 virksomheder og udviklere.
Rejsekort binder alle landsdele og trafikvirksomheder sammen i ét fælles system, der fungerer som både billet og betalingsmiddel.
Rejsekort & Rejseplan A/S er ejet af DSB, Movia, Metroselskabet, Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, FynBus og BAT.
Produkterne Rejsekort og Rejseplanen er på verdensplan blandt de få landsdækkende billetterings- og rejseplanlægningssystemer for kollektiv trafik. Med over 3 mio. aktive Rejsekort og ca. 1,5 mio. daglige opslag på Rejseplanen er organisationen en kritisk, national infrastruktur for kollektiv trafik i Danmark.
Rejsekort & Rejseplan A/S er netop begyndt en spændende strategisk rejse, hvor der arbejdes henimod én samlet digital mobilitetstjeneste, der kobler rejseplanlægning, betaling, billettering og trafikinformation på tværs af kollektive og private transportformer sammen. Udviklingsarbejdet sker i de næste år parallelt med de eksisterende produkter, der fortsat skal forblive relevante, opdaterede og driftsstabile over for brugerne i overgangsfasen til en ny mobilitetstjeneste.
Rejsekort & Rejseplan A/S er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der hver dag gør en forskel for hundredtusindvis af rejsende. Samtidig lægges der internt på høj faglighed, professionalisme og arbejdsglæde. På kontor i Søborg er der ca. 90 medarbejdere.