Forside > Opgaver > Teknisk Projektleder, Storkøbenhavn

Teknisk Projektleder, Storkøbenhavn

Deadline: 30/07/2022 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

For vores kunde i Storkøbenhavn søger vi en projektleder med god teknisk forståelse , der kan planlægge, organisere, styre og koordinere implementering af en kompleks IT-driftsløsning med fokus på etablering af infrastruktur, installation og konfiguration af middleware og applikationer, implementering af skærpede sikkerhedskrav, herunder sikring af nødvendige sikkerhedsgodkendelser, etablering af drifts- og support-setup mv. Løsningen erstatter en midlertidig løsning.

Projektlederen bliver ansvarlig for end-to-end etablering af en permanent driftsløsning for et samfundskritisk it-system. Projektet skal sikre overgang fra en midlertidig platform til en permanent compliant driftsløsning. Projektlederen skal samarbejde med både en ekstern leverandør og interne leverancer, hvor kunden stiller infrastruktur til rådighed og leverandøren stiller software til rådighed. Projektlederen er ansvarlig for at sikre at samtlige leverancer til den permanente driftsløsning leveres.

Eksempler på konkrete opgaver:
-Sikre overblik over at alle nødvendige leverancer
-Sikre afklaring af leveranceansvar for alle leverancer
-Afhængighedsafklaring
-Sikre koordination på tværs af stakeholders både internt og eksternt (leverandør, interessenter og eventuelt eksterne underleverandører og/eller godkendende myndigheder)
-Etablering af planer og opfølgning på disse
-Rapportering
-Sikre at løsningen i samarbejde med leverandør og drift lever op til sikkerhedskrav, responstid og support er på plads etc.
-Sikre udfærdigelse af nødvendig dokumentation
-Deltage i programmets planlægnings-, koordinerings- og rapporteringsevents

Arbejdssted: Storkøbenhavn
Omfang: 100 %
Opstart: Medio august
Varighed: 6 måneder
Sprog: Dansk og engelsk

Kvalifikationer
Vi søger en profil, som kvalificerer sig på flest mulige af følgende kompetencer:
-10+ års erfaring med udvikling, test og drift arbejde af IT løsninger
-10+ års erfaring med ledelse af større komplekse IT-projekter, i en ledende rolle
-3+ års erfaring med statslige/kommunale IT-projekter
-Relevante certificeringer ift. projektledelse og driftsprocesser (ITIL mv.)
-Erfaring med agile/SAFe udvikling, test og idriftsættelse
-Erfaring med brug af samarbejdsværktøjer såsom JIRA, Confluence eller SharePoint.

Har du de rette kompetencer og er du interesseret?
Send dit opdaterede CV på dansk med det samme til ucalum@avenida.dk