Forside > Opgaver > Scrum Master, København

Scrum Master, København

Deadline: 07/11/2021 UDLØBET - Se aktuelle opgaver

Kompetencer

Regioner

  • Region Hovedstaden

Ønsker du at modtage opgaver som denne på mail?

Vær blandt de første til at få besked, når vi har nye freelance konsulentopgaver. Det tager kun et minut at tilmelde dig.

Tilmeld dig her

Beskrivelse

For en større, offentlig organisation søger vi en erfaren Scrum Master. Scrum Masteren skal sikre værdi, leverancer og sammenhængskraft i teamet gennem sin rolle som servant-leader, og nok så vigtigt ved at styre, facilitere og coache teammedlemmer.

Opgaven rummer både planlægning på et overordnet niveau samt praktisk eksekvering i form af:
– Refinement, estimering og prioritering af teamets backlog
– Planlægning og gennemføring af Scrum ceremonier: sprint planning, Daily stand-up, sprint review, retrospective.
– Understøtte både teamet og samarbejde med andre teams ART og kundens samlede program.
– Sprint-rapportering
– Løbende opfølgning på teamets risici, mitigerende handlinger og eskalering, hvis nødvendigt.
– Sikre flow i teamet og at leverancer nås
– Coaching og facilitering af Lean-Agile praksis og mindset i teamet, så det modnes og efterleves i det tværfunktionelle, selv-organiserende og selvledende team

Arbejdssted: København – 100% onsite
Omfang: 100% – Fuld tid
Opstart: 1. december
Varighed: 11 måneder – kundeoption på forlængelse
Sprog: Dansk og engelsk

Kvalifikationer
Kunden ønsker at konsulenten har erfaring med flest muligt af følgende teknologier:
– Certificeret Scrum master fra scrum.org, Scaled Agile eller lignende
– Mindst 5 års dokumenteret erfaring som Scrum master i mellemstore eller store IT-projekter.
– Praktisk erfaring med agile metoder og softwareudvikling: Scrum, Kanban, mv.
– Praktisk scrum master erfaring fra et skaleret agilt SAFe setup.
– Erfaring med håndtering af afhængigheder på tværs af en ART i et SAFe setup
– Rutineret i anvendelsen af Scrum, herunder erfaring med, hvordan der tilpasses til teamets og projektets behov, hvis det er nødvendigt.
– Erfaring med dr agile værktøjer, som danner kernen af vores daglige workflow: JIRA, Confluence, Miró, MS Teams
– Praktisk erfaring med backlog refinement, estimering, prioritering og rapportering
– Erfaring med risiko ROAM’ing og mitigering af risici
– Erfaring med dialog med forretningen, underleverandører, arkitekter og øvrige interessenter i relation til nedbrydning af produktets solution backlog til features og den efterfølgende refinement af produktets features
– Praktisk Scrum Master-erfaring med implementering af standard produkter

 

Har du de rette kompetencer og er du interesseret?
Send dit opdaterede CV på dansk med det samme til mtaylor@avenida.dk